Korzystanie z Serwisu Banku Spółdzielczego w Otwocku jest możliwe jedynie w przypadku akceptacji przez Użytkownika zasad Polityki Prywatności. Dalsze korzystanie z Serwisu oznacza akceptację zasad Polityki Prywatności i używanie plików cookies. Brak akceptacji zasad Polityki Prywatności oznacza konieczność opuszczenia Serwisu.

Dobra niematerialne

Wszelkie materiały, informacje, dane, układy graficzne i znaki towarowe zamieszczone w Serwisie korzystają z ochrony prawnej przewidzianej w przepisach ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2006 nr 90, poz. 631 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz. U. 2003 nr 119, poz. 1117 ze zm.). Zabronione jest wykorzystywanie, powielanie, publikacja i przekazywanie osobom trzecim powyższych informacji w celach komercyjnych i bez uprzedniej, pisemnej zgody Właściciela Serwisu wraz z określeniem ich zakresu.

Wszelkiego rodzaju informacje udostępnione w niniejszym Serwisie mogą być przez Użytkowników wykorzystywane jedynie w zakresie dozwolonego użytku osobistego.

Polityka Cookies

1. Czym są pliki cookies?

  • Cookies (ciasteczka)to małe pliki zapisywane na urządzeniu użytkownika przez strony internetowe, które są przez niego odwiedzane. W plikach cookies zawarte są różne informacje, które są często niezbędne, aby strona działała prawidłowo. Wyłączenie obsługi plików cookies w przeglądarce, z której korzysta użytkownik może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji stron internetowych.
  • Cookies są zaszyfrowane w taki sposób, aby osoby nieuprawnione nie miały do nich dostępu. Informacje zawarte w plikach cookies zawierają dane o aktywności użytkownika w Internetowym serwisie, z którego zostały wysłane. Są zapisywane na nośniku pamięci urządzenia końcowego np. komputera, tabletu, telefonu komórkowego użytkownika w celu ułatwienia nawigacji oraz dostosowania strony do preferencji użytkownika.
  • Świętokrzyski Bank Spółdzielczy w Jędrzejowie (Bank) może łączyć informacje zebrane na podstawie plików cookies z innymi posiadanymi przez siebie danymi klientów (tylko w odniesieniu do klientów Banku) o ile klient wyrazi zgodę i nie wyłączy obsługi swoich plików cookies, w celu przygotowania oferty produktów lub usług Banku jak najlepiej dopasowanych do oczekiwań klienta.
  • Zablokowanie przez użytkownikazapisywania plików cookies w przeglądarce urządzenia, z którego korzysta lub ich usunięcie możliwe jest po właściwym skonfigurowaniu ustawień przeglądarki internetowej. Jeżeli urządzenie mobilne użytkownika posiada system iOS, w celu korzystania z pełnej wersji Internetowych serwisów informacyjnych niezbędne jest włączenie obsługi plików cookies.

2. W zależności od czasu na jaki instalowane są pliki cookies dzielimy je na:

  • cookies sesyjne (tymczasowe) – niezapisywane na dysku, potrzebne by utrzymać kontekst sesji użytkownika; są one bardzo często wykorzystywane przez różne serwisy ze względu na specyfikę protokołu HTTP, którym transmitowane są strony www, mogą być wykorzystane przez serwis na podstawie zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO), jednak nie dłużej niż do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki).
  • cookies stałe– czyli takie, które nie są usuwane po zamknięciu przeglądarki i mogą być wykorzystane przez serwis w przyszłości na podstawie zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO) do czasu wycofania zgody poprzez usunięcie lub zablokowanie przez użytkownika cookies w przeglądarce, jednak nie dłużej niż przez okres określony w parametrach pliku cookie, wśród nich wyróżniamy:
  • cookies w obrębie danej domeny (first party) – serwis konfiguruje cookies tylko na własne potrzeby
  • cookies w obrębie zewnętrznej domeny (third party) – serwis umieszcza cookies, żeby mogły być wykorzystane w innych serwisach.

3. W zależności od celu w jakim Bank wykorzystuje pliki cookies, dzielimy je na podstawowe, analityczne i marketingowe:

  • cookies podstawowe– instalowane są, jeśli użytkownik wyraził zgodę za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego na swoim urządzeniu telekomunikacyjnym. W ramach cookies podstawowych wyróżniamy techniczne i analityczne:
    • cookies niezbędne (techniczne)– są niezbędne, aby strona www mogła prawidłowo działać i wykorzystywane są przez Bank m.in., żeby:
      • zapewnić bezpieczeństwo transakcji w systemie bankowości internetowej,
      • zapewnić odpowiednie wyświetlanie strony – w zależności od wykorzystywanego urządzenia,
      • zapamiętać, czy użytkownik wyraził zgodę na wyświetlanie niektórych treści.
    • cookies funkcjonalne– pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
    • cookies wydajnościowe– zbierają informacje o tym, w jaki sposób witryna jest używana – na przykład strony, które odwiedzający otwierają najczęściej i czy otrzymują komunikaty o błędach ze strony. Te pliki cookie nie zapisują żadnych informacji, które pozwalają na identyfikację użytkownika.
  • cookies analityczne– są niezbędne dla Banku do rozliczeń z partnerami biznesowymi, pomiaru efektywności działań marketingowych bez identyfikacji danych osobowych oraz w celu ulepszania funkcjonowania strony internetowej i wykorzystywane są przez Bank, żeby:
    • badać statystyki dotyczące ruchu na stronie https://www.bsotwock.pl,
    • wykrywać różnego rodzaju nadużycia,
    • ograniczyć niektóre działania marketingowe m.in., aby ochronić użytkowników przed wielokrotnym wyświetlaniem tej samej reklamy,
    • mierzyć – bez identyfikowania danych osobowych – skuteczność akcji prowadzonych na rzecz Banku, np. w sieci reklamowej Google, w programach partnerskich,
    • rozliczać się z partnerami biznesowymi za usługi reklamowe w oparciu o zarejestrowane akcje świadczone na życzenie użytkowników.
  • cookies marketingowe– zapisywane są na urządzeniu tylko w przypadku, gdy użytkownik wyrazi na to zgodę. Przy wykorzystaniu tych plików cookies Bank profiluje reklamy wyświetlane zarówno na zewnętrznych serwisach internetowych, jak i na serwisach internetowych Banku, stosownie do preferencji użytkowników w zakresie wyboru usług, na podstawie danych posiadanych przez Bank, w tym zachowania użytkowników na stronach internetowych Banku.
  • cookies inne – inne nieskategoryzowane pliki cookies, które są analizowane i nie zostały jeszcze sklasyfikowane w kategorii.

4. Włączanie lub usuwanie lub blokowanie plików cookies w Internetowych serwisach informacyjnych Banku

Wchodząc na stronę internetową Banku użytkownik może nie wyrazić zgody na wykorzystywanie przez Bank plików cookies w celach marketingowych. Wówczas jednak reklamy Banku wyświetlane na stronie internetowej Banku nie będą dopasowywane do preferencji użytkownika.

Ogólne zablokowanie możliwości zapisywania plików cookies może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji serwisu.

Internetowe serwisy informacyjne Banku korzystają z plików cookies zgodnie z dokonanymi indywidualnie przez Użytkownika ustawieniami przeglądarki zainstalowanej w wykorzystywanym przez niego urządzeniu końcowym. Korzystanie z Internetowych serwisów informacyjnych Banku bez zmiany w przeglądarce ustawień dotyczących cookies oznacza potwierdzenie zapoznania się z powyższymi informacjami i akceptację plików cookies.

Jeżeli Użytkownik Internetowych serwisów informacyjnych nie akceptuje plików cookies, może w dowolnym momencie w swojej przeglądarce zmienić ustawienia lub wyłączyć obsługę plików cookies. Może to jednak spowodować niepoprawne wyświetlanie zawartości strony www.

Korzystanie z Internetowych serwisów informacyjnych z włączoną w przeglądarce obsługą plików cookies oznacza, że pliki te zapisane będą w pamięci urządzenia użytkownika.

Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej użytkownika lub na poniższych stronach:

Użytkownicy, którzy po zapoznaniu się z informacjami dostępnymi w Internetowych serwisach informacyjnych, nie chcą, żeby pliki cookies pozostały zachowane w przeglądarce internetowej urządzenia, powinni usunąć je ze swojej przeglądarki po zakończeniu wizyty w Internetowym serwisie informacyjnym.

4. Administrator Danych Osobowych

Administratorem Państwa danych jest Bank Spółdzielczy w Otwocku ul. Kołłątaja 1 B, 05-400 Otwock, z którym można się kontaktować w następujący sposób:

  • osobiście, w siedzibie głównej bądź w placówkach Banku,
  • pisemnie na adres: Bank Spółdzielczy w Otwocku ul. Kołłątaja 1 B, 05-400 Otwock,
  • mailowo: bank@bsotwock.pl lub telefonicznie:  tel. 22 779-57-73

Informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych przez Bank Spółdzielczy w Otwocku znajdują się na stronie: https://bsotwock.pl/polityka-prywatnosci/.

4. Włączanie lub usuwanie lub blokowanie plików cookies w Internetowych serwisach informacyjnych Banku

Bank, dbając o ochronę Państwa danych, powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych.

Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych:

  • za pomocą formularza kontaktowego,
  • mailowo: bank@bsotwock.pl,
  • pisemnie, na adres siedziby Bank Spółdzielczy w Otwocku ul. Kołłątaja 1 B, 05-400 Otwock.

 

Postanowienia dodatkowe

Serwis zastrzega sobie prawo do zmian i modyfikacji niniejszej Polityki Prywatności w dowolnym momencie, jednak zmiany te nie mogą ograniczać zakresu ochrony danych osobowych Użytkowników. Wprowadzane zmiany nie wpływają na podstawową zasadę Polityki Prywatności, która stanowi, iż Serwis nie udostępnia osobom trzecim danych personalnych swoich Użytkowników, zgromadzonych w bazie danych Serwisu.