Bank

Strategia ESG

Strategia ESG INFORMACJE

Co oznaczają trzy główne obszary ESG?

E – Środowisko

Ocena kryteriów dotyczących realizacji strategii i polityki środowiskowej, zarządzania środowiskiem, wywiązywania się z zasad odpowiedzialności i troski o środowisko. Stosunek firmy do ochrony środowiska, kwestii związanych ze zużyciem energii, gospodarowaniem odpadami i emisją zanieczyszczeń.

S – Społeczna odpowiedzialność

Pod uwagę brane są tutaj czynniki takie jak relacje z udziałowcami na rynku – dostawcami, klientami, partnerami. Istotnym czynnikiem są warunki pracy i przestrzeganie praw pracowniczych i zasad BHP, a także inwestowanie w kapitał ludzki np. poprzez szkolenia pracowników.  Prowadzona polityka jakości zarówno w stosunku do procedur zarządzania, jak i jakość produktu, oferowanego finalnie.

G – Ład korporacyjny

Ocena kryteriów zarządczych i ładu korporacyjnego. W zakresie analizy pozostają tu takie czynniki jak: struktura zarządu przedsiębiorstwa, respektowanie praw udziałowców, respektowanie obowiązków informacyjnych względem wszystkich udziałowców, niezależność decyzyjna oraz umiejętności zarządcze. Oceniana jest również polityka informacyjna przedsiębiorstwa i jego transparentność.

Koncepcja zrównoważonego rozwoju biznesu a ESG

Idea ta zakłada, że przedsiębiorstwo nie powinno troszczyć się tylko i wyłącznie o swój interes ekonomiczny. Biznes powinien przynosić szeroko pojęte korzyści wszystkim interesariuszom, społecznościom lokalnym i środowisku. Tylko w ten sposób firma zapewnia sobie i otoczeniu, w którym się znajduje, zrównoważony rozwój i stabilizację. To wszystko jest wynikiem postępującej ewolucji rynku kapitałowego. W wyniku tych przeobrażeń zaistniało zapotrzebowanie na pogłębioną analizę nie ograniczającą się do zdolności przedsiębiorstwa w zakresie wypłacalności czy pokrywania własnych zobowiązań finansowych. Podmioty inwestujące profesjonalnie na rynku kapitałowym zaczęły zwracać uwagę na wszystkie aspekty, a nie tylko na wymiar ryzyka kredytowego. Idea ta jest bliska spółdzielczości, a Bank Spółdzielczy w Otwocku dąży do tego aby znać i  wspierać lokalne potrzeby, kierując swój kapitał także na cele społecznie użyteczne.

Jak Bank Spółdzielczy w Otwocku realizuje działania związane ze zrównoważonym rozwojem?

Strategia działania Bank Spółdzielczego w Otwocku ciągły dynamiczny rozwój Banku, służenie klientom w zakresie bezpieczeństwa finansowego i produktowego, oferowanie usług na najwyższym poziomie, stały wzrost kompetencji pracowników, a to wszystko w świetle standardów ESG.

Bank Spółdzielczy w Otwocku, świadom swojej misji wynikającej z wartości reprezentowanych przez ideę spółdzielczości, w swojej codziennej działalności wysoko stawia działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu wobec otoczenia oraz na rzecz środowiska naturalnego ( ESG).

Obszar E – czyli jak dbamy o środowisko?

  • zmniejszamy ilość zużywanego papieru w działalności Banku,
  • zmniejszamy emisję CO2 do atmosfery poprzez produkcję energii elektrycznej w instalacjach fotowoltaicznych (modernizacja i ocieplenie placówek z zastosowaniem paneli fotowoltaicznych),
  • oferujemy kredyt pn. Kredyt Ekologiczny na realizację przedsięwzięć proekologicznych, sprzyjających ochronie środowiska naturalnego,
  • promujemy ekologiczne zachowania wśród pracowników np. segregacja odpadów,
  • promujemy energooszczędność w Banku. Edukujemy pracowników w dziedzinie oszczędzania energii m.in. poprzez wyłączanie urządzeń z sieci poza godzinami pracy, niepozostawianie urządzeń w trybie „standby”, ograniczenie zużycia plastikowych butelek poprzez zastosowanie dystrybutorów wody w placówkach
  • przy zakupie wyposażenia bierzemy pod uwagę czynniki ekologiczne w tym energooszczędność.
  • wspólnie z pracownikami (we współpracy z nadleśnictwem) zorganizowaliśmy akcję sadzenia drzew i planujemy kontynuację tych działań

 

Obszar S – czyli jak realizujemy działania w obszarze odpowiedzialności społecznej?

  • sponsorujemy i promujemy okoliczne wydarzenia sportowe oraz kulturalne
  • wspieramy transformację energetyczną klientów,
  • edukujemy i zwiększamy świadomość finansową najmłodszych klientów, dzięki temu wdrażamy rozwiązania „dla młodych”,
  • edukujemy młodzież i seniorów z zakresu cyberbezpieczeństwa, poprzez organizowanie spotkań edukacyjnych/prezentacji w szkołach, klubach seniora
  • sfinansowaliśmy program stypendialny dla zdolnej młodzieży na terenie jednej z okolicznych gmin i planujemy kontynuacje tych działań

Obszar G – czyli co robimy w obszarze ładu korporacyjnego?

  • przyspieszamy cyfryzację,
  • automatyzujemy procesy back office,
  • wspieramy działania edukacyjne i popularyzujące ESG wśród pracowników Banku i klientów.
  • dbamy o cyberbezpieczeństwo

Pobierz aplikację
BS Otwock EBO Mobile PRO
i bankuj, gdzie chcesz!

Bankowość elektroniczna
ebo ebank online

Bankowość mobilna
ebo mobile pro

bezpieczeństwo
to podstawa!